Thursday, April 12, 2012

rupa as naik kg balik!!

hari nie as nak share,pengalaman as dengan herbalife. tahun 2009 as menggunakan produk herbalife,1 bulan pertama as turun 2 kg, itu pun hanya makan main-main, lepas tu as makan shake herbalife hanya sebagai gantian makan sarapan dan makan tengahari, alhamdulillah... as turun total 11 kg dalam masa 4 bulan. hanya gantikan shake sahaja, tidak ada aktiviti bersenam lain.
Alhamdulillah berat as juga maintain, salah satu sebabnya adalah as dan suami selalu join event herbalife,dan setiap hari kami akan pergi ke kelab nutrisi mentor besar kami Exc 20K President Team Rahimah Sulaiman dan Capt Mohd Saiful, jadi sudah semestinya bila di kelab as mesti menjadi icon yang terbaik, disamping selalu mendapat sokongan dari team herbalife yang luuuaar biasa.sebab itu as boleh maintain weight.
Dari pengalaman as lah, biasanya susah untuk kita kekalkan berat badan jika kita tak kuat semangat dan tak dapat sokongan dari mereka- mereka yang terdekat dengan kita. Sebab tu dalam herbalife selalu sebut, 'plug to the system training' plug tu maksudnya cas.. ibaratkan kita adalah handphone, canggih macamana pun handphone tu,tetap kena cas bateri balik untuk penuh kan bateri, sama la juga dengan kita yang pergi event herbalife, kita di ibaratkan seperti mengecas atau menambah semula semangat kita yang semakin menurun, maklumlah cabaran untuk menjadi orang baru yang sihat dan cantik bukan nya mudah.BETUL TAK?sebab tu .. bila as jauh dari event herbalife, berat badan as mula naik.memang terasa sangat- sangat tang bahu atau lengan.lagi satu selalunya punca kita naik badan semula, bila kita kembali pada corak pemakanan lama kita yang tak sihat dan tak cuba ubah hidup dengan gaya sihat. insyallah.. sekarang as tengah berusaha untuk turun berat badan dengan cara makanan dan gaya hidup sihat. so inilah gambar as semasa berat naik. ini bukan salah produk.. ini salah pada SIKAP! so kalau nak berubah, kita ubah sikap, yang penting kita serius.
sekarang insyallah as dalam proses menyiapkan kelab nutrisi di tanjung rambutan ni. semoga impian dan misi as nak ubah cara hidup orang-orang kat sini lebih sihat dengan nutrisi akan tercapai. insyallah. so... JOM SIHAT!

No comments:

Post a Comment